חופשה בהולנד

הכל החל כאשר רציתי למצוא יעד לחופשה עבורי וחברי, מקום בו נוכל ליהנות ממקומות מדהימים, מאתרי תיירות, מנופש מהנה וכמובן מחיי לילה סוערים, אחרי הכל אנחנו חבר'ה צעירים. בחירת היעד היתה לא פשוטה, התלבטנו רבות בין אירופה לארה"ב ולבסוף החלטנו לטוס לאירופה. בחירת היעד באירופה היתה יותר קלה, הרגשנו שמרכזי תיירות פופולרים באירופה כמו איטליה, אנגליה או צרפת לא דיברו אלינו כמו הולנד ובעיקר הבירה אמסטרדם המתאימה לטיול לצעירים.

ההכנה לטיול

ההתרגשות מתחילה, בחרנו יעד וכרגע מה שנותר לעשות הוא להחליט, האם לוקחים דיל או בוחרים טיול באופן עצמאי – בחירת מלונות, הזמנת כרטיסי טיסה ואולי אפילו השכרת רכב בהולנד. לאחר התלבטויות החלטנו להיות ספונטניים ולבחור בעצמו את פרטי הטיול. את כל הדרוש מצאנו והזמנו באינטרנט במחירים מעולים, בקלות ונוחות.

חופשה באמסטרדם

הטיול מתחיל, משדה התעופה בן גוריון בישראל טסנו עם אל על ישירות לאמסטרדם שם נחתנו בשדה התעופה סכיפהול המרוחק כ-15 ק"מ בלבד ממרכז העיר אמסטרדם. מנמל התעופה נסענו באוטובוס עם עוד תיירים ישירות אל בית המלון באמסטרדם בו השתכנו לאורך כל שבוע החופשה שלנו. לאחר שהגענו למלון, קיבלנו את החדרים והתחלנו את היום הראשון של הטיול באמסטרדם.

היום הראשון, כמו בכל חופשה, הוא יום התאקלמות בו העדפנו ליהנות מהמלון במשך היום ובלילה למצוא פאב או מסעדה טובה בהם נוכל מעט לשתות, לדבר ולתכנן את הימים הבאים, בהתחשב בכך שלמחרת אנו אמורים לקבל את הרכב השכור אותו שכרנו מבעוד מועד בישראל.

אתרי תיירות ביום
ביום הראשון העדפנו להתרכז באתרי התיירות הידועים כגון מוזיאון אנה פראנק בו מבקרים יהודים רבים ובכלל תיירים רבים מכל רחבי העולם, זאת מאחר והרגשנו חובה להגיע למקום שכזה בתור יהודים. בהמשך היום טיילנו מעט בעיר אמסטרדם ברגל או עם אופניים, נכנסו למסעדה בה אכלנו ארוחת צהריים והמשכנו בטיול בין הרחובות והתעלות, ספגנו את המקום והאווירה.
אטרקציות מומלצות בהן ביקרנו:

גן החיות ארטיס (Natura Artis Magistra) – כמו כל הישראלים גם אנחנו רצינו להשתעשע מעט ובחרנו בגן החיות המפורסם בעיר, שמו בתרגום פשוט לעברית – "הטבע הוא מורה האומנות". בגן החיות ראינו זנים רבים של צמחים ועצים, בעלי חיים ויש שם תמונות והסברים באנגלית, מומלץ לכל ישראלי.

שוק הפרחים הצף באמסטרדם הולנד (Bloemenmarkt) הוא אחד המחזות היפים ביותר שפגשנו. השוק מלא בפרחים, זרעים, כלי גינוי ועוד המון. כל כך הרבה מיני פרחים יפים שלא הכרנו ופשוט קשה להתעלם מהם. מומלץ לכל תייר להגיע, להתרשם ואפילו לרכוש פקעות לבית.

רובע וולאן (Wallen) – בו נמצא אזור החלונות האדומים המפורסם. כמו כל ישראלי גם אנחנו רצינו לראות במה מדובר. אזור יפה מאוד, שקט יחסית, תעלות סביב, וכמובן הרבה חלונות אדומים בהם ניתן למצוא שירותי מין שעות הלילה. הדבר ידוע בעולם כולו ואף מותר באזור זה באמסטרדם. שימו לב למי שמטייל שם – אסור לצלם את הבנות.

מסיבות בלילה
בערבים ובלילות העדפנו ליהנות מחיי לילה כמו כל הצעירים האחרים, בין אם זה קופי-שופ, פאבים או מועדוני לילה עליהם קיבלנו המלצות מצוות המלון.

לכל המגיעים אל אמסטרדם, תלכו בראש פתוח ובטוח תיהנו.

מקומות טיול נוספים בהולנד

מעבר לבירה אמסטרדם ישנם עוד הרבה מקומות שווים לטיול יומי או דו-יומי ברחבי הולנד, הנה כמה המלצות בעיקר למי שמטייל עם ילדים.
פארקים ליד אמסטרדם –
וואליבי וורלד, פארק דואינרל, פארק לינסהוף
פרקים ברחבי הולנד –
אפטלינג, פארק הדלתא, פארק הוחה וולואה, גן החיות ברנהם.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )